Khamis, 2 September 2010

44 Tahun Pemergiannya..



"Aku merasa hairan dengan mereka yang mahukan manusia yang ditindas dan dizalimi berlutut memohon kepada penzalim dan penindas itu. Demi Allah, kalaupun dengan perkataan itu dapat menyelamatkan aku daripada tali gantung sekalipun, sesekali aku tidak akan mengucapkannnya. Aku lebih rela kembali menemui Allah dalam keadaan Ia meredhai aku dan aku meredhaiNya"
~As-Syahid Syed Qutb


Di tali gantung hayatnya berakhir..

Ummah menangisi perginya jiwa perwira..

Sesekali tidak pernah..

Tidak sesekali..

Mengakui rejim sebuah taghut..

Taghut ciptaan Jamal Abdul Naser..

Sang Presiden, pembelot sebuah akidah ,bangsa dan negara..


Demi Allah,

Telunjuk-telunjuk bersaksi..

Ahad..Ahad..Ahad..

Tiada pernah berkhianat..

Denai pusakamu kuharungi..

Onak aralnya menggoncang nubari..


Ya Rahman,Ya Rahim..

Kuatkanlah qolbu-qolbu ini..

Dalam meniti sirat As-Syahid..

Allahuakbar..

Allahuakbar...







Sajak Syed Qutb kepada sahabatnya.

Sahabat…
Andainya kematian kau tangisi
Pusara kau siram dengan air matamu
Maka diatas tulang belulangku yang dah luluh
Nyalakaniah obor untuk umat ini

Dan
Lanjutkanlah gerak merebut kemenangan

Sahabat,
Kematianku hanyalah suatu perjalanan
Memenuhi panggilan kekasih yang merindu
Taman-taman indah disyurga Tuhan

Terhampar menanti
Burung-burungnya berpesta menyambutku
Dan berbahagialah hidupku di sana

Sahabat,
Puaka kegelapan pastikan lebur
Fajarkan menyingsing
Dan alam ini kan disinari cahaya lagi
Relakan lah rohku terbang menjelang rindunya
Jangan gentar berkelana ke alam abadi
Di sana cahaya fajar memancar.

Tiada ulasan: