Isnin, 26 Oktober 2009

Menjemput Maut Akhirat..


Bukan mudah tatkala berkuasa..
Lantai dipijak bisa terlupa..
Tika tangan mencuba awan..
Lupa dan leka menjadi handai..

Bermadah manis..
Berjanji setia..
Asal diri mendapat nama..
Bual bicara mulut manusia..

Manusia itu insan..
Sering terlupa..

Untuk apa hidupmu..
Sekejap cuma..
Membolot harta..
Bertakhta singgahsana..

Suatu detik..
Maut kan menjemput..
Muda atau tua..
Misteri Ilahi..

Wahai harta..
Tolonglah aku..

Wahai kuasa..
Bantuanmu kutagih..

Seruan sia-sia..
Tika nafas membentur akhir..
Direnggut kasar..
Peritnya nista..
Bersulam noda..
Bertemankan dosa..

Api itu perit..
Membakar..
Menjilat..
Hangus..
Hitam pekat..

Menyakitkan segenap sendi..
Meluluhkan daging..
Menampar wajah..
Silih berganti..

Selimutku api..
Tikarku api..
Sakit Ya Rabbi..

Ah..Ah..
Sudah tidak kutahan lagi..

Ah..Ah..
Aku mahu pulang..
Ke duniaMu Tuhan..
Aku taubat Ya Karim..

Ah..Ah..Ah..
Busuknya minuman nanah..
Aku tak sanggup..
Sakitnya buah duri..
Aku tak tahan..

Maraknya api..
Tiada henti..

Ah..Ah...Ah..

Tiada ulasan: